Slottsboden

På Kungliga slottet finns en butik där du kan köpa saker
som har anknytning till föremål på Kungliga slottet.

Bland annat finns textilier, porslin, glas, servetter och brickor med mönster från slottets inredningarna.

Här finns också böcker om de olika slotten och om kunglig historia.

Butiker finns också på Drottningholms slott och Gripsholms slott.

Bilderna:
Exempel på utbudet i butiken.
Foto: Emily Dahl

Vykort, kungliga kakor, nyckelringar och mycket mer finns i butiken. Foto: Emily Dahl

Kommande händelser

Ta med barn och barnbarn på en utflykt till Drottningholm. På helger erbjuds aktiviteter för våra yngre besökare och deras familjer.

Köp biljett
Musik i Slottskyrkan 13 jan – 26 maj

Alla är välkomna till Slottskyrkans gudtjänster och konserter. Musiken framförs av bland andra av hovorganisten, Hovstaternas egen körver...

Läs mer
Besök Hovstallet 27 apr – 9 jun

H.M. Konungens hovstall är beläget mitt i centrala Stockholm och öppet för besök året om. Välkommen in till en speciell arbetsplats.

Köp biljett